Emplenament; referències relatives i absolutes

Emplenament
Dins aquesta pràctica veurem l'opció d'emplenament que serveix per crear sèries. Què és una sèrie, és una repetició, poden ser els números sencers, parells, senars, entre d'altres. Per fer sèries:
  • primer posem al manco dos valors de la sèrie.
  • Segon els seleccionem. 
  • Per acabar estirem del cantó dret inferior
Per exemple:


Activitat 4: Fes les sèries següents, fes les que apareguen a les files 1 i 3 d'un full, es a dir has d'estirar però en horitzontal, no en vertical com a l'exemple.
  • Nombres senars de l'1 al 31
  • Nombres parells del 2 al 22
Aquesta eina serveix també per estirar fórmules, per exemple:

Activitat 5: Fes la taula del 5, per fer-la estira el 5, i després la sèrie d'1 i 2 i per últim la fòrmula que has de posar en la casella 1.


Referències relatives i absolutes

Ara bé hi ha moments en que jo no puc fer emplenament, ja que la fórmula és refereix a una casella fixa, combinada amb altres que varien, he de posar un símbol dolar davant la lletra si em moc d'esquerre a dreta o davant el nombre si em moc de dalt cap a baix.

Per exemple: el que volem és que amb un nombre m'apareguen totes les multiplicacions fins a 30 automàticament, fixa't amb les passes.
Primera passa


Segona passa


Activitat 6: Fes l'exemple que acabes de veure i comprova que funciona.

Activitat 7: Obri l'exercici que vas fer el primer dia i fes una fórmula amb referències relatives per que et done el total del preu depenent la quantitat que hages comprat d'un producte, fixa't que ara no vols que es mogui el valor de la fila.

Activitat 8:  
Aquest exercici es tracta d'una ampliació de l'activitat 7, fent que es puguin calcular els preus en altre tipus de moneda, de forma que quan jo pose el canvi a la nova moneda automàticament m'apareixen els preus amb aquesta nova moneda, per fer-ho ha de quedar-te una cosa així: