Lliçó 3: Animacions amb flash 8

A aquesta activitat crearem una animació, per això farem servir tres tècniques diferents.
  • Animació amb guia de moviment
  • Animació de forma
  • Animació de moviment


Animació de moviment.

És la tècnica més senzilla de fer animacions, sols tenim que crear un fotograma clave de l'objecte que volem animar (l'objecte ha de ser un símbol i ha d'estar a una capa apart) per fe-ho basta en situar-se al fotograma que volem crear el fotograma clave i clicar el botó dret del ratolí on ens surtirà l'opció crear fotograma clave. Si vos fixeu a aquest fotograma torna a estar la imatge que teníem al primer, ara sols bastarà en moure la imatge on volem que es moga.

i posar a propietats animació de moviment vos apareixerà una fletxa com aquesta i ja està.

Un exemple el tenim amb aquest núvol que és un clip de pel·lícula i que al donar-li una animació de moviment a més es mou.





Exercici:

Ara vosaltres teniu que fer el mateix amb els cotxes que vàrem crear (cotxe1 i cotxe2) a la lliçó anterior, quan acabeu anomeneu-lo animaciocotxes.swf i .fla.

Ampliació:

Si aneu adelantats a la faena podeu fer aquest exercici opcional, podeu crear més capes de cotxes i fer que hi hagi més tràfic, anomeneu-lo animaciotrafic.swf i .fla.



Animació amb guia de moviment.

Amb aquesta tècnica, fem que l'objecte que volem que es moga ho faça en compte de amb una línia recta, en una línea (guia) que nosaltres li marquem, per fer-ho sols cal que seguiu les següents passes, vosaltres, haureu de fer-ho amb la lluna que haurà de moure's al cel, deseu-ho com animaciocel.swf i fla.


Selecciona la capa on vols posar la guia de moviment, després insereix-li amb el botó dret una capa guia.

Et quedarà:

Després selecciona el primer fotograma de la capa guia i seleccionant el llapis en l'opció de traç suau, crea una línia, que no es talli que serà la que seguirà l'animal al cas de l'exemple.

Després selecciona la capa i en el menú propietats tria animar>movimiento.

A continuació posa l'objecte del primer fotograma al principi de la línia, fent coincidir el cercle blanc que pots veure al següent dibuix amb el principi de la línia al primer fotograma i al final a l'últim fotograma. Com veus a l'exemple.

Per últim, sols et queda provar-ho.


Animació de forma.

És un tipus d'animació on posem a una capa a un fotograma clave un dibuix vectorial, és a dir, que ha d'estar fet amb les eines de dibuix (no potser un símbol, encara que si podem crear un símbol clip de pel·lícula i animar-lo amb una animació de forma.) i a un altre fotograma clave un altre dibuix vectorial, després basta en anar a propietats i posar animació de forma.

Exercici.

Crea una nova capa que es diga cartell, i dibuixa un cartell publicitari, buit dalt d'un edifici, a continuació fes un símbol de pel·lícula anomenat anunci, crea una animació de forma on vagen canviant diferents anuncis publicitaris al símbol, després posa'l a la capa ciutat, desa l'exercici com a anunci.swf i .fla.


Hauria de quedar-te una cosa semblant a la següent:




Per últim agafa la capa ciutat i converteix-la en símbol i fes que es mogui, a la pantalla començant a l'inici del dibuix de la teva ciutat i acabant al final. fes que aquesta animació tarde 3 segons. Per acabar hauràs d'ordenar les animacions, per fer-ho selecciones tots els fotogrames d'una capa i els mous al seu lloc corresponent, la cronologia de l'animació, és: Primer es mou la ciutat després es mouen els cotxes, la lluna i la gent del carrer. Desa-ho com escena1.fla i escena1.swf.