Nota:
Tots els exercicis, han de desar-se com a .fla i com a .swf, encara que als exercicis pose sols com swf. Aquests tipus de fitxers, serveixen per:
- fla, és el que podem modificar i treballar damunt ell amb flash.
- swf és el que ens serveix per penjar a la xarxa ( com pel·lícula a una web, blog,...).
Abans de res anem a crear la pel·lícula. Per fer-ho, al menú propietats que trobaràs a la part de baix de la finestra, podràs canviar les propietats de la pel·lícula.
Ajusta la grandària de la pel·lícula a 400x400 píxels, i la quadrícula a 10 píxels. La velocitat de fotogrames de 12 fps (el màxim que aprecia l'ull humà són els canvis de 10fps, per davall els nostres ulls es saltarien fotogrames), mostra la quadrícula i deixa la resta de paràmetres com estan.
Exercici 1: Crea un dibuix d'una ciutat com el següent, anomena-lo ciutat.swf i .fla, observa que la ciutat creada és més gran que la grandària en píxels de la pel·lícula, això és perquè després farem una animació per moure'ns a la ciutat i és necessari que sigui d'aquesta mida o més gran.
Per fer-la pots tenir en compte que es poden copiar parts d'edificis i repetir-los per anar més ràpid.
Si t'has fixa't no hi ha cel, ara crearem la capa cel a aquesta capa posarem un cel de cap vespre amb un degradat de diferents colors, per exemple.
Si ara posem aquesta capa darrere la capa ciutat quedarà com podeu veure.
A continuació farem una lluna a una capa nova, t'ha de quedar una cosa semblant a aquesta, desa-ho com a celamblluna.swf i .fla.
Crea una nova capa anomenada cotxe1, desa-ho com a cotxe1.swf i .fla, l'efecte ha de ser paregut al següent.
Crea una altra capa anomenada cotxe2, desa-ho com a cotxe2.swf i .fla, l'efecte ha de ser paregut al següent.
Per acabar crea una capa anomenada home i una altra anomenada dóna, desa-ho com a homedona.swf i .fla.